Är i skolan!

Hejsan!
Just nu är jag i skolan och renskriver en novell i datasalen.
Jag ska göra det lite roligt för er och kopiera min novell hit till bloggen!
hihi!
Här kommer den. Den hanldar om Bomans på 1700-talet!

Försvunnen

 

Jag gick nerför trappan. Johan fanns ingenstans. Jag hade letat efter honom överallt, men jag hittade honom inte.

– Pappa, har du sett Johan? ropade jag.

– Nej, har du? svarade pappa.

Ingen hade sett till Johan på flera dar. Alla var oroliga. Alla trodde han hade gått ut i skogen och hängt sig.

Jag, mamma, pappa och Petter gick ut i skogen och letade.

Vi fick syn på någon som hade hängt sig men det var inte Johan. Vi blev förskräckta ändå och bar med honom till kyrkogården. Det var någon annan. Med besviken min gick vi hem.

 Då kom Petter med en idé.

– Vi går och lägger oss!

– Jaa! Vilken bra idé! ropade alla i kör.

Nästa dag…

Jag gick in i Petter och Johans rum.

Där låg Johan i sin säng fast Petter var borta.

– Johan! Var har du varit?

Vi går ner till frukostbordet. Alla ser förskräckta ut.

– Välkommen tillbaka Johan, sa mamma.

– Men var har du varit? frågade pappa strängt.

– Det får jag inte berätta, svarade Johan.

– Det viktigaste är i alla fall att du är tillbaka, sa mamma.

– Var är Petter? frågade jag.

Plötsligt hördes ett skrik från vinden.

– Hjälp! En spindel! hördes från vinden.

– Jag tror jag vet var Petter är, sa jag.

Vi gick upp på vinden och hittade Petter.

–       Du förlorade! sa Johan och pekade på Petter.

–       Vad tävlade ni om? frågade pappa.

–       Vi tävlade om vem som kunde vara på vinden längst utan att bli hittad, sa Petter.


Kommentarer
Postat av: Daniella

Intressant blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-05-08 @ 12:04:25
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback